måndag 9 januari 2012

Fjärilar och blommor

Jag är just nu inne på att göra kort med utgångspunkt i två färger. Denna gång är det rött och vitt som gäller. En hel del gammalt material har jag lyckats få med också. Det är riktigt spännande att leta i materialhögarna och upptäcka gamla favoriter, som den embossade vita cardstocken och metallhörnen. :)



Material
Papper: Cardstock röd, embossad vit cardstock

Stämpel: Magnolia Tilda with Hawaii Flower (Butterfly Dreams collection 2011)

Dies: QK revolution die, Magnolia Lovley Fence, Heart Swirl

Dekorationer: Metallhörn, spets, blommor, fjärilar (stansat ut med Martha Stewart punch i krympplast och sedan krympt), bling, wellpapper gjort med Panduros wellpappvikare, kakservett doilie

Pennor: Promarker

Ha en bra dag!


Helene

3 kommentarer:

  1. Oj så fint det kan bli. Behöver inspiration till vår nästa utmaning i tjejligan. Gör något av något gammalt. Hmm, undrar om jag har något gammalt som är så fint som ditt. Tack för tipset i varje fall. Lilian

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få en blogg till att följa. Jag behöver inspiration. Är faktiskt på gång att göra ett 6x6 album till present och har tänkt använda sådant som jag köpt på mig. Mottagaren är inte invigd i scrappandets konst så jag tänker göra det lite enkelt. Kram på dig. Jag har ju också en blogg http://mariannespusselbitar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Hej Helene... visst var det några år sedan.. Jo jag har kvar min blogg har bloggat i fem år nu:) Jag pysslar relativt mycket men kanske inte så mycket scrapbooking och mina kort är väldigt enkla...:) söt och mysig blogg du har.. hoppas du fått en fin födelesedag.. kram..Pia

    SvaraRadera