tisdag 3 januari 2012

Nyårslykta

På nyårsafton var vi bjudna till goda vänner på middag och som värd- och värdinnepresent knåpade jag ihop en ljuslykta. Instruktionen till lyktan hittade jag HÄR på min favoritblogg. Det var verkligen roligt att göra den så det blir säkert fler framöver.







Inuti lyktan placerade jag ett batteridrivet värmeljus som jag hittade HÄR

Material
Papper: Cardstock vit, lila, grått bling (som jag har vikt till wellpappstruktur till lyktans tak)

Stämplar: Textstämpel från Inkido, Magnolia Halo Tilda

Punch: Nellie Snellen Floral minsta och mellersta storleken

Dies: Magnolia Heart Swirl, Magnolia Romantic Lace, Memory Box, Nellie Snellen

Dekorationer: Stickles, metallcharm snöflinga, "snö" på taket, glimmer mist.


Ha en bra dag!


Helene

3 kommentarer:

  1. Den var verkligen jättefin! Tackar så hemskt mycket för den! Mycket roligare att få en sådan istället för en större blomma :) Kram till dig och din familj!!
    Kram Jeanette med familj

    SvaraRadera
  2. oj så fin den blev som du beskrev att du gjort:))
    Jättekul att få se det du skapar
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Helt underbar Helene. Jättekul att du har kommit igen med dina alster. Verkligen en inspirationskälla. Kramar

    SvaraRadera