fredag 6 januari 2012

Svartvitt easelkort

Igår kväll satt Johanna och jag och pysslade hela kvällen. Riktigt mysigt var det. Jag provade att göra ett easelkort (stafflikort) för andra gången. Mitt första försök blev inte så lyckat eftersom jag inte hade tittat så noga hur man gör sådana kort. Jag krånglade helt enkelt till det alltför mycket. Men andra kortet blev jag desto mer nöjd med. Hade först bestämt mig att göra ett kort helt i svart-vitt, men det blev lite färg ändå. Inspiration till att göra easelkort har jag fått från Norma, en tjej som gör helt fantastiska kort.




Material
Papper: Cardstock svart och vit

Stämpel: Magnolia Tilda and her bunny (Butterfly Dreams collection 2011), textstämpel från Roxstamps

Dies: Magnolia Heart swirl (Butterfly Dreams) Romantic Lace (So special coll. 2011), Spellbinders label 17.

Dekorationer: Blommor, metallcharm, band, kakservett Doilies från Wilton, papper som jag gjort till wellpapp

Ha en bra dag!

Helene

2 kommentarer:

  1. Jag är stum av beundran.
    Lilian

    SvaraRadera
  2. Oh, I love easel cards--my favorite. This is beautiful Helene. Love the black and white colour scheme. Wonderful use of your dies--gorgeous die cuts. I like how you've used the hearts from the border die cut in a vertical row--brilliant. Terrific job the card. I love it.
    Hugs.
    Norma

    SvaraRadera