torsdag 2 februari 2012

Efter regn kommer solsken

Idag skiner solen ute och det är -7 grader. En riktigt härlig vinterdag med andra ord och det känns väldigt långt bort att plocka fram ett paraply. Men det är ändå ett sådant kort jag har gjort - med ett paraply. :) Motivet är stämplat med Gorjuss Stamps - Puddle of love, som jag beställde från Scraplagret häromveckan.


Kortet är uppbyggt med en mängd dekorationer istället för mönstrat papper och från början hade jag tänkt att det var wellpappen som skulle vara kortbasen. Det får bli nästa kort istället.... Förutom wellpapp (som jag har duttat vit Fluid chalk på) har jag också använt mig av en kakservett, ostduk, Journaling Ticket från Tim Holtz, halvpärlor från Prima, blommor och band. Texten har jag stämplat med Making Memories magnetstämplar och så har jag chalkat kanterna med Fluid chalk. Textremsorna har jag monterat med hjälp av 3D-kuddar.

Ha en bra dag!

Helene

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt och lekfullt kort!

    Kram Katja

    SvaraRadera
  2. ja det låter enkelt men jag vet........ Du måste bubbla av inspiration Helene. Så härligt.

    SvaraRadera