måndag 6 februari 2012

Grattiskort

När jag började med mitt kort idag så hade jag bestämt mig för stämpelmotivet, jag hade plockat ut vilka mönstrade papper jag skulle använda och vilka dekorationer. Men i slutändan så var det inte mycket som var kvar av det jag började med - endast stämpelmotivet. Så här blev det färdiga kortet:


Stämpeln heter Sweetheart Birgitta och kommer från CC Designs. Kortbasen är slät cardstock och det mönstrade pappret kommer från Pion Designs senaste kollektion Från mitt hjärta II. Jag har embossat det understa mönsterpappret med en swirl-stämpel från Magnolia och en textstämpel från Viva Decor, med kopparfärgat embossingpulver.

Använda dies är Heart Swirl från Magnolia, en multiframe från Nellie Snellen och bokstäver från Quickkutz. Blommor som dekoration samt halvpärlor och metallhörn från Roxstamps. Bandet med fransar har jag hittat hos Scraplagret. 

Ha en bra dag!

Helene


1 kommentar:

  1. Vilket fint kort! Underbar färgkombination och rart motiv! Gillar massor!

    SvaraRadera