tisdag 7 februari 2012

Krya på dig

En av barnens kusiner ligger hemma i vattkoppor, så i ett försök att pigga upp henne, har jag gjort ett Krya-på-dig-kort, som jag ska skicka iväg idag. På Normas blogg hittar jag ofta spännande kortvikningar och jag bestämde mig för att göra en av dem. Det blev ett s k front-panel side step card. Jag har också hämtat idén med vinrankan på sidorna av kortet, från Norma. Så här blev resultatet:

 

Från sidan ser man den speciella vikningen:


När man öppnar kortet är även insidan dekorerad. Jag valde stämpeln med hunden eftersom kusinerna har en jättego´ labrador. :) På insidan finns gott om plats att skriva en lite längre hälsning.



Helt hopfällt och liggande på bordet ser kortet ut så här:


Material
Papper: Cardstock, mönstrat papper från Magnolia

Stämplar: Sitting Tilda with Teddybear från Magnolia (Sweet Christmas Dreams 2011), textstämpel från Roxstamps (är egentligen en grattisstämpel, men jag har klippt bort grattistexten som går i en cirkel runtom), hunden är en stämpel från Magnolia

Dies: Delicate Vine från Memory Box, dies från Nellie Snellen, alfabet från Quickutz

Dekorationer: Utstansade blommor (insidan) med punch från Nellie Snellen, blommor, band, kakservett - doily.

Ha en bra dag!

/Helene

1 kommentar:

  1. Superfint kort. Jag hade blivit frisk på stört med ett sådant fint krya-på-dig kort.

    SvaraRadera