söndag 18 mars 2012

Apple Blossom

Idag har jag gjort ett kort som är inspirerat av dagens väder - sol, blå himmel och spridda vita moln.


Stämpelmotivet är målat med ProMarkers och sedan har jag lagt till glitter på underkjolen och hårbanden. De röda äpplena har jag lackerat med 3D-lack. Just 3D-lacket blev sonen så förtjust i att jag fick lacka ett helt motiv som han målade idag. :)

Material
Papper: Cardstock, mönstrat från Docraft Capsule Collection

Stämpel: Apple Blossom av Elisabeth Bell

Dies: DooHickey die Heart Swirl och Vintage Tag, Quickutz Photo Corner

Dekorationer: Blommor, bling, spets

Tack för titten!
Ha en bra dag!

Helene

3 kommentarer:

  1. Vilka underbara kort du gör jag blir alldeles lyrisk. Här kommer jag att hitta mycket inspiration.

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort. Så härliga färger. Vilka färger använder du till ansiktet?
    /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika,
      Tack för din gulliga kommentar!
      Till ansiktet har jag använt Blush, Coral och Sweet Peach.
      /Helene

      Radera