tisdag 13 mars 2012

Du gör mig glad

Nu görs här kort på löpande band. :) Det som tar längst tid för mig i kortprocessesen är att färglägga stämpelmotiven och den senaste veckan har jag börjat göra det på kvällarna, när barnen har gått och lagt sig. Med ett färdigt motiv så går det sedan desto snabbare att göra ett kort. Hur lång tid det tar? Totalt sett så tar ett kort ungefär 2 -2 1/2 timmar för mig att göra (inklusive färgläggningen). Nog om det, här kommer dagens kort:

Stämpelmotivet i själva verket två stämplar. Bänken som Mimo sitter på har jag maskat dit. Bannern med text består också av två stämplar - båda från Gummiapan.

Material
Papper: Cardstock, mönstrat papper från Bo Bunny Alora Collection

Stämplar: Mimo Hjärtan från Bildmålarna, Soccer Bench från Magnolia, banner och textstämpel är båda från Gummiapan

Dies: Spellbinders Label 1, DooHickeyDie Heart Swirls från Magnolia

Dekorationer: Juteväv, blommor

Tack för titten!
Ha en bra dag!

Helene

3 kommentarer:

  1. Så snyggt med juteväven (?) bakom motivet. Ett härligt kort!

    SvaraRadera
  2. Thank you for stopping by my blog today with such a nice comment! I've looked through your blog, as well - what fun! Your cards are all so lovely! Thanks again!

    SvaraRadera
  3. Underbart fint. Färglägga först och ha på lager är ett bra tips men det gäller att då använda rätt färger.
    Lilian

    SvaraRadera